Vianselvityksen tarkistuslista

Jos infonäytössä vaikuttaa olevan jotain vialla, tarkista perusasiat tämän tarkistuslistan avulla.

Näytöllä näkyy muuta kuin pitäisi


  1. Näytöllä näkyy kahdeksannumeroinen rekisteröintikoodi. Ilmoita se iDiD-tukeen, jotta voimme rekisteröidä näytön uudelleen.
    iDiD-toistimen-rekisteröintikoodi-1
  2. Jos näytöllä näkyy jotain muuta. Tarkista iDiD-hallinnasta, mitä sisältöä on näytölle määritelty. Huomioi ajastukset ja priorisoinnit.
  3. Näytöllä näkyy jotakin aivan outoa. Ota näkymästä kuva ja lähetä se yhteystietojesi sisältämän sähköpostin liitteenä osoitteeseen tuki@idid.fi, niin autamme vianmäärityksessä mahdollisimman pian.

    Näytöllä ei näy mitään


    1. Tarkista, että näyttö on päällä. Tämän voi tarkistaa esimerkiksi kaukosäätimellä.
    2. Tarkista, että kaikki virtajohdot ja kaapelit ovat kunnolla kiinni.
    3. Tarkista, tuleeko näyttöön liitettyyn toistintietokoneeseen virtaa. Toistintietokoneessa palaa sininen virtavalo, jos se saa virtaa.
    4. Tarkista kaukosäätimellä, että näytöstä on valittu oikea lähde. Lähteen tulisi olla esimerkiksi HDMI1 tai HDMI2.
    5. Tarkista, että näytölle on iDiD-hallinnassa määritelty ajastettua esitettävää sisältöä. 
    6. Käynnistä toistintietokone uudelleen sinisenä palavasta virtapainikkeesta. Lue lisää iDiD-toistintietokoneen uudelleenkäynnistys -ohjeesta.
    7. Toistimet-näkymästä iDiD-hallinnassa voi tarkistaa toistimen tilan. Näkymä löytyy sivun vasemmasta laidasta. Sieltä voi tarkistaa muun muassa onko toistin verkossa tai milloin se on viimeksi ollut verkossa. Lue asiasta tarkemmin Toistimet -ohjeartikkelista.
    8. Tarkista verkkoyhteyden toimivuus kannettavalla tietokoneella tai mobiililaitteella. 
      Internetyhteyden jakaminen puhelimesta USB:lla

     

    Muokattu 17.12.2020 EJ
    Muokattu 12.5.2021 TP
    Muokattu 30.9.2021 TR
    Muokattu 7.10.2021 TR