Jos infonäytössä vaikuttaa olevan jotain vialla, tarkista perusasiat tämän tarkistuslistan avulla.
Näytöllä näkyy muuta kuin pitäisi
- Näytöllä näkyy kahdeksannumeroinen rekisteröintikoodi. Ilmoita se iDiD-tukeen, jotta voimme rekisteröidä näytön uudelleen.
- Jos näytöllä näkyy jotain muuta. Tarkista iDiD-hallinnasta, mitä sisältöä on näytölle määritelty. Huomioi ajastukset ja priorisoinnit.
- Näytöllä näkyy jotakin aivan outoa. Ota näkymästä kuva ja lähetä se yhteystietojesi sisältämän sähköpostin liitteenä osoitteeseen tuki@idid.fi, niin autamme vianmäärityksessä mahdollisimman pian.
Näytöllä ei näy mitään
- Tarkista, että näyttö on päällä. Tämän voi tarkistaa esimerkiksi kaukosäätimellä.
- Tarkista, että kaikki virtajohdot ja kaapelit ovat kunnolla kiinni.
- Tarkista, tuleeko näyttöön liitettyyn toistintietokoneeseen virtaa. Toistintietokoneessa palaa sininen virtavalo, jos se saa virtaa.
- Tarkista kaukosäätimellä, että näytöstä on valittu oikea lähde. Lähteen tulisi olla esimerkiksi HDMI1 tai HDMI2.
- Tarkista, että näytölle on iDiD-hallinnassa määritelty ajastettua esitettävää sisältöä.
- Käynnistä toistintietokone uudelleen sinisenä palavasta virtapainikkeesta. Lue lisää iDiD-toistintietokoneen uudelleenkäynnistys -ohjeesta.
- Toistimet-näkymästä iDiD-hallinnassa voi tarkistaa toistimen tilan. Näkymä löytyy sivun vasemmasta laidasta. Sieltä voi tarkistaa muun muassa onko toistin verkossa tai milloin se on viimeksi ollut verkossa. Lue asiasta tarkemmin Toistimet -ohjeartikkelista.
- Tarkista verkkoyhteyden toimivuus kannettavalla tietokoneella tai mobiililaitteella.
Internetyhteyden jakaminen puhelimesta USB:lla
Muokattu 17.12.2020 EJ
Muokattu 12.5.2021 TP
Muokattu 30.9.2021 TR
Muokattu 7.10.2021 TR
