Sisältö ei näy näytöllä oikein

Jos sisältö ei näy infonäytöllä oikein, tarkista perusasiat tämän ohjeen avulla.

Sisältö näkyy osittain | Näytöllä näkyy jotakin muuta |Näytöllä ei näy mitään

Sisältö näkyy osittain

Mikäli sisältö näkyy näytöllä osittain, voi syynä olla se, elementit voivat peittää toisiaan kokonaan tai osittain, jolloin niiden alla oleva materiaali ei välttämättä näy. Aiheesta lisää elementti ei näy tai se näkyy vain osittain -ohjeartikkelissa.

 

Näytöllä näkyy jotakin muuta

Näytöllä näkyy kahdeksannumeroinen rekisteröintikoodi. Ilmoita se iDiD-tukeen, jotta voimme rekisteröidä näytön uudelleen.
iDiD-toistimen-rekisteröintikoodi-1

Jos näytöllä näkyy jotain muuta. Tarkista iDiD-hallinnasta, mitä sisältöä on näytölle määritelty. Huomioi ajastukset ja priorisoinnit.

 

Näytöllä näkyy jotakin aivan outoa. Ota näkymästä kuva ja lähetä se yhteystietojesi sisältämän sähköpostin liitteenä osoitteeseen tuki@idid.fi, niin autamme vianmäärityksessä mahdollisimman pian.

Näytöllä ei näy mitään kesä-/lomatauon jälkeen

  1. Käynnistä toistintietokone uudelleen sinisenä palavasta virtapainikkeesta. Lue lisää iDiD-toistintietokoneen uudelleenkäynnistys -ohjeesta.

Jos tämä ei auta, jatka seuraavan listauksen mukaan ja voit jättää vaiheen 6 väliin.

Näytöllä ei näy mitään

  1. Tarkista, että näyttö on päällä. Tämän voi tarkistaa esimerkiksi kaukosäätimellä.
  2. Tarkista, että kaikki virtajohdot ja kaapelit ovat kunnolla kiinni.
  3. Tarkista, tuleeko näyttöön liitettyyn toistintietokoneeseen virtaa. Toistintietokoneessa palaa sininen virtavalo, jos se saa virtaa.
  4. Tarkista kaukosäätimellä, että näytöstä on valittu oikea lähde. Lähteen tulisi olla esimerkiksi HDMI1 tai HDMI2.
  5. Tarkista, että näytölle on iDiD-hallinnassa määritelty ajastettua esitettävää sisältöä. 
  6. Käynnistä toistintietokone uudelleen sinisenä palavasta virtapainikkeesta. Lue lisää iDiD-toistintietokoneen uudelleenkäynnistys -ohjeesta.
  7. Toistimet-näkymästä iDiD-hallinnassa voi tarkistaa toistimen tilan. Näkymä löytyy sivun vasemmasta laidasta. Sieltä voi tarkistaa muun muassa onko toistin verkossa tai milloin se on viimeksi ollut verkossa. Lue asiasta tarkemmin Toistimet -ohjeartikkelista.
  8. Tarkista verkkoyhteyden toimivuus kannettavalla tietokoneella tai mobiililaitteella. 
    Internetyhteyden jakaminen puhelimesta USB:lla