1. tuki@idid.fi | 010 281 4350
  2. Yleistä
  3. iDiD-hallinnan perusteet kaikille käyttäjille

Hätätila

Hätätilatoiminnon avulla saat viestin nopeasti vaikka kaikille hallitsemillesi näytöille.

Hätätila on iDiD-järjestelmän maksuton ominaisuus. Organisaatiosta riippuen hätätila saattaa olla käyttäjiltä piilotettu. Mikäli et näe hätätilaominaisuutta ja koet sen tarpeelliseksi, ole yhteydessä iDiD-tukeen.

Ominaisuus on tarkoitettu nopeaan viestintään esimerkiksi hätätilanteissa. Kun hätätila on päällä, kaikkien nykyisen sekä alempien tasojen näyttöjen normaalit sisältöesitykset keskeytyvät, näyttösisältö muuttuu koko ruudultaan punaiseksi ja siihen päivitetään hätäviestiksi kirjoittamasi teksti lähes reaaliajassa. Hätätila päivitetään ruuduille pienellä viiveellä, jotta vahinkopainalluksen sattuessa ehdit vielä sulkea sen ennen kuin se päivittyy infonäytöillesi.

Käyttääksesi hätätilaa napsauta Hätätila-painiketta joko sisältönäkymässä

sisältönäkymä-päivittäjä-hätätilapainike tai kotinäkymässä

kotinäkymä-päivittäjä-hätätilapainike

Näytölle avautuu ruutu, jossa on kenttä viestillesi. Kirjoita viesti ja napsauta kentän yllä Aseta hätätila PÄÄLLE.

Huom. Hätätilan ollessa käytössä et voi käyttää iDiD-hallinnan muita ominaisuuksia. Täten hätätila ei voi myöskään jäädä päälle vahingossa.

hätätila perusnäkymä

Pääset pois hätätilasta, kun napsautat viestikentän yllä Aseta hätätila POIS PÄÄLTÄ -painiketta.

Organisaatiollasi saattaa olla käytössä erikseen määriteltävät hätätilatyypit. Lue lisää hätätilatyypeistä tästä ohjeesta.

Luotu 20.8.2021 PL